• کشور محل انتشار: ایران 
  • ناشر: مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
  • مدیر مسئول: دکتر علی باقر طاهری نیا
  • سردبیر: دکتر سیده مریم حسینی لرگانی
  • شاپای چاپی: ۱۰۲۱-۵۱۰۷
  • شاپای الکترونیکی: ۲۲۰۱-۲۷۱۷
  • حوزۀ تخصصی: مباحث مرتبط با آموزش عالی
  • همکاری با انجمن: انجمن آموزش عالی ایران
  • اعتبار مجله: علمی پژوهشی
  • زبان مجله: فارسی و انگلیسی
  • نوبت انتشار: فصلنامه
  • نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • هزینۀ بررسی و انتشار مقاله: مبلغ  4/000/000 ریال برای چاپ مقاله
  • دسترسی به مقاله‌ها: آزاد
  • شناسه دیجیتال Doi.org/10.61838/irphe
  • نوع داوری: دوسو ناشناس و حداقل دو داور
  • زمان داوری: بین سه تا پنج ماه
  • درصد پذیرش مقالات:  هفت درصد
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است.
  • مراحل داوری و پذیرش مقاله در بخش فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده ‌است.
  •  این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در  انتشار  (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند.
  • چنانچه مقاله از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی است.
  • در بررسی و داوری مقالات از نرم افزار مشابهت یاب (همتاجو) و Ithenticate استفاده می شود.
  • نمایه‌شده در: ISC- SID-GOOGLE  SCHOLAR- NOOR MAGS- MAGIRAN
  • ایمیل مجله: journal@irphe.ac.ir
  • حق نشر و گواهی: حق نشر مقالات تماماً متعلق به نویسندگان بوده و مقالات تحت گواهی CC BY 4.0 منتشر می‌گردد.

مقاله پژوهشی

امکانی تازه‌ برای نوشتن دربارۀ اجتماع برای اجتماع: حضور اساتید علوم اجتماعی دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی

صفحه 1-18

10.61838/kman.irphe.30.1.1

حامد طاهری کیا


واکاوی سیر تحول آموزش عالی در افغانستان

صفحه 19-34

10.61838/kman.irphe.30.1.2

همایون رهیاب؛ کورش فتحی واجارگاه؛ اسماعیل جعفری؛ نعمت‌الله موسی پور


نقش و جایگاه دانشگاه‌ها‌ در اکوسیستم استانی توسعه دانش بنیان: چارچوب نظری و کاربردهای آن برای استان آذربایجان غربی

صفحه 35-57

10.61838/kman.irphe.30.1.3

یعقوب انتظاری؛ رحیم دباغ


طراحی و اعتبارسنجی الگوی توانمندسازی اعضای هیئت علمی در ترغیب دانشجویان به فعالیت های کارآفرینانه

صفحه 58-78

10.61838/kman.irphe.30.1.4

زکیه اکرمی


بیماری کرونا، دانشگاه و سیاست گذاری آموزشی در شرایط پساکرونا (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه گیلان)

صفحه 78-93

10.61838/kman.irphe.30.1.5

علی یعقوبی چوبری؛ نسرین اسلامی؛ حشمت ا... حمیدی بگه جان


آسیب‌شناسی فرایندهای جذب و انتخاب معلم در آموزش و پرورش و ارائه توصیه‌های سیاستی برای بهینه‌سازی آن

صفحه 94-112

10.61838/kman.irphe.30.1.6

مهدی نامداری پژمان


آینده ساختار رشته ها و گروه های آموزشی دانشگاهی ایران در فضای انقلاب صنعتی چهارم: یک رویکرد سناریویی

صفحه 113-132

10.61838/kman.irphe.30.1.7

حامد تارین؛ یداله مهرعلیزاده


 

 

جدول آمار مقایسه ای مقالات
عنوان سال  1400 سال 1401
مقالات دریافت شده 234 171
مقالات پذیرفته شده 30 20
مقالات رد شده 204 151
نسخه های منتشر شده 4 4
متوسط زمان داوری 21 روز 18 روز
متوسط زمان پذیرش 378 روز 264 روز
متوسط زمان عدم پذیرش 30 روز 40 روز
متوسط زمان انتشار بعد از پذیرش 159 روز 92 روز

 

ابر واژگان