بررسی نقش مهارتهای توسعه فردی در برنامه درسی در شکل گیری قابلیت اشتغال در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های کشاورزی دانشگاه تهران

نویسندگان

1 کارشناس ارشد آموزش کشاورزی دانشگاه تهران

2 دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

3 دکترای تخصصی ترویج کشاورزی دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران

چکیده

هدف کلی این پژوهش بررسی مؤلفه‌های مؤثر در شکل‌‌گیری مهارتهای توسعه فردی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های کشاورزی دانشگاه تهران بود. برای این مطالعه از روش پیمایشی استفاده شد. پاسخگویان 310 نفر بودند که از جامعه‌ای آماری 1491 نفره دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه‌ای با قسمتهای مختلف برای اندازه‌گیری سازه‌های مورد مطالعه بود. داده‌ها با استفاده از روش آماری رگرسیون چندگانه خطی استفاده شده است. یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که مهارتهای توسعه فردی به میزان چشمگیری در شکل‌گیری قابلیت اشتغال مؤثرند که در این خصوص نگرشهای مناسب حرفه‌ای در ارتباط با کشاورزی مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری قابلیت اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته-های کشاورزی داشت.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Evaluation of Personal Development Skills in Curriculum on Employability Formation Among Agriscience Graduate Students in University of Tehran

نویسندگان [English]

  • Shahla Aghapour 1
  • Sayed Hamid Movahhed Mohammadi 2
  • Amir Alambeigi 3
  • Hossein Shabanali Fami 2

1 Master of Agriculture Education1, College of Agriculture and Natural Resources, Tehran University

2 College of Agriculture and Natural Resources, Tehran University

3 Ph.D. of Agriculture Education, College of Agriculture and Natural Resources, Tehran University

چکیده [English]

The general objective of this research was to examine effective factors in shaping personal development skills of graduate students majoring agriculture sciences in University of Tehran. A survey research method was used for this study. Responses were 310 subjects from a population of 1491 graduate students in College of Agriculture and Natural Resources, University of Tehran. Research instrument was a questionnaire to measure study’s constructs. The data were analyzed by using Multiple Linear Regression statistical method. The results illustrated that personal development skills have a considerable effects on employability formation. In this regard, appropriate professional attitude toward agriculture has the most vital role in shaping the employability of agrisciences graduate students.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Employability
  • Personal Development Skills
  • Curriculum
  • graduate students
  • University of Tehran