%0 Journal Article %T مبانی نظری و کاربردی یادگیری الکترونیکی %J فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی %I مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی %Z 1021-5107 %A آتشک, محمد %D 2023 %\ 03/06/2023 %V 13 %N 1 %P 135-156 %! مبانی نظری و کاربردی یادگیری الکترونیکی %K یادگیری الکترونیکی %K اهداف یادگیری الکترونیکی %K ویژگی های یادگیری الکترونیکی %K مزایا و محدودیت های یادگیری الکترونیکی %K گروه های برخورداآ m %R %X با ظهور و پیشرفت فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی جهانی و تأثیر�آن بر همه ابعاد زندگی بشر�جهان وارد جامعه جدیدی به نام جامعه اطلاعاتی شده�است. نظام آموزشی به عنوان مهم‎ترین رکن هدایت کننده جامعه به سمت جامعه اطلاعاتی و�تشکیل سرمایه‎انسانی در این فرایند مهم‎ترین نقش را بر عهده دارد؛ تحقق این امر نیازمند به بازنگری در سیاستها و�راهبردهای نظام آموزشی و�جایگزین کردن مفهوم یادگیری الکترونیکی�است.�در این مقاله مفهوم و نسلهای یادگیری الکترونیکی،�ویژگیها،�مزایا�و�محدودیتها،�گروههای�برخوردار، اهداف،�زیرساختهای مورد نیاز،�روشهای طراحی و تحلیل یادگیری الکترونیکی بررسی شده است. %U https://journal.irphe.ac.ir/article_702556_5b8518088a5a7ba5a108df3dc53609e8.pdf