کلیدواژه‌ها = آموزش عالی
واکاوی سیر تحول آموزش عالی در افغانستان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آذر 1402

10.22034/irphe.2023.1995570.0

همایون رهیاب؛ کورش فتحی واجارگاه؛ اسماعیل جعفری؛ نعمت الله موسی پور


مطالعه طولی ارتباط نمره پایانی دانشجویان با ارزشیابی آنها از تدریس مدرسان در نیمسال‌های بعدی

دوره 29، شماره 4، دی 1402، صفحه 83-101

سید احمد مدنی


دانشگاه مسئولیت پذیر اجتماعی با تأکید بر علوم انسانی در نقشه جامع علمی کشور

دوره 29، شماره 3، آذر 1402، صفحه 15-36

10.61838/irphe.29.3.2

عیسی زمانیان؛ محمدرضا یوسف زاده چوسری؛ عظیمه خاکباز


مطالعۀ پدیدارشناختی چالش‏های انتقال به یادگیری مجازی در دانشگاه‏های ایران با توجه به پاندمی کرونا

دوره 29، شماره 1، خرداد 1402، صفحه 113-138

10.61838/irphe.29.1.5

شیدا اچرش؛ علی بیرمی پور؛ عبداله پارسا


مطالعۀ تجارب حکمرانی خوب در آموزش عالی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی؛ درس‌مایه هایی برای آموزش عالی ایران

دوره 29، شماره 1، خرداد 1402، صفحه 161-186

10.61838/irphe.29.1.7

داود حاتمی؛ حامد کمالی؛ احمدرضا روشن


طراحی الگوی کارآموزی و کارورزی اثربخش در برنامه درسی دانشگاه ها از منظر اعضای هئیت علمی

دوره 29، شماره 1، خرداد 1402، صفحه 187-206

10.61838/irphe.29.1.8

مهرانگیز علی نژاد؛ بدرالسادات دانشمند؛ حمیده پاک مهر


آینده آیین‌نامه ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی در ایران: یک رویکرد سناریویی

دوره 29، شماره 1، خرداد 1402، صفحه 207-233

10.61838/irphe.29.1.9

احسان مرزبان؛ احد رضایان؛ علی حسین رضایان


مهارت‌ها و عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد گروه‌های آموزشی دانشگاه در جامعه‌ی شبکه‌ای

دوره 28، شماره 3، آذر 1401، صفحه 1-23

10.52547/irphe.28.3.1

زهرا جعفرپور مرزونی؛ علی خورسندی طاسکوه؛ علیرضا عبداللهی نژاد


کار تیمی درفعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی: دشواری ها و راهکارها

دوره 28، شماره 3، آذر 1401، صفحه 85-111

10.52547/irphe.28.3.85

اصغر زمانی؛ مهتاب پورآتشی


طراحی و تدوین برنامه‌های درسی در دانشگاه های منتخب: استخراج معیارهای طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی دانشگاهی

دوره 28، شماره 3، آذر 1401، صفحه 143-172

10.52547/irphe.28.3.143

مریم حسینی لرگانی؛ حسین چهارباشلو


رویکرد فراترکیب به استمرار یادگیری در آموزش‌ عالی با استفاده از آموزش برخط ویژه بحران کرونا

دوره 28، شماره 3، آذر 1401، صفحه 199-295

10.52547/irphe.28.3.199

قاسم سلیمی؛ مهدی محمدی؛ رضا ناصری جهرمی؛ مریم صفری؛ فاطمه میرغفاری


شناسایی و تبیین بایسته‌های راهبرد یاددهی-یادگیری بدیعه‌پردازی، متناسب با ویژگی‌های نسلی دانشجویان در سال تحصیلی 1400-1399

دوره 28، شماره 2، خرداد 1401، صفحه 65-96

10.52547/irphe.28.2.65

احمد ابراهیمی؛ سید ابراهیم میرشاه‌جعفری؛ علی ربانی خوراسگانی


بازاندیشی درباره ارزیابی مستمر کیفیت در آموزش عالی ایران: ضرورت تقویت نهادهای ملی و بازنگری چارچوب ارزیابی

دوره 27، شماره 4، دی 1400، صفحه 1-23

‎10.52547/irphe.27.4.1

عباس بازرگان


ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاه های ایرانی از دیدگاه دانشجویان بین المللی؛ مورد مطالعه دانشگاه شهید بهشتی

دوره 27، شماره 4، دی 1400، صفحه 55-82

10.52547/irphe.27.4.55

اباصلت خراسانی؛ مریم پناهی؛ رضا قنبری


تحلیل محتوای مصوبات هیئت امنای دانشگاه ها با تأکید بر آثار مالی مصوبات و حوزه اثرگذاری؛ مورد مطالعه دانشگاه های منتخب سطح 2

دوره 27، شماره 4، دی 1400، صفحه 83-110

10.52547/irphe.27.4.83

حمید رحیمیان؛ عباس عباس پور؛ سعید غیاثی ندوشن؛ غلامرضا گرایی نژاد؛ هادی غریب


بهره‌گیری از رویکرد تفکر سیستمی به منظور بررسی اثرهای جانبی سیاست‌های آموزش عالی: نقدی بر مقاله‌محور بودن آیین‌نامه‌ ارتقای اعضای هیئت علمی

دوره 27، شماره 3، آذر 1400، صفحه 53-85

زهرا صادقی آرانی


تحلیل چگونگی فهم برنامه درسی در مطالعات آموزش عالی ایران

دوره 27، شماره 3، آذر 1400، صفحه 143-175

حامد کمالی؛ محمد یمنی دوزی سرخابی؛ محبوبه عارفی


بازنمایی مفهوم حکمرانی خوب در آموزش عالی: تحلیل ابعاد و بررسی ساختار عاملی شاخص ها

دوره 27، شماره 2، شهریور 1400، صفحه 1-24

احمدرضا روشن؛ احمد سعیدی؛ یزدان ابراهیمی


تأملی بر ویژگی‌های اساسی مؤلفه های کلاس درس رهایی‌بخش در آموزش عالی

دوره 27، شماره 1، خرداد 1400، صفحه 27-50

علی اقبالی؛ اکبر صالحی؛ یحیی قائدی؛ علیرضا محمودنیا


واکاوی تدوین برنامه درسی در آموزش عالی ایران

دوره 26، شماره 4، دی 1399، صفحه 1-28

سیده مریم حسینی لرگانی


تخصیص منابع عملکردمحور در آموزش عالی: جعبه‌ای سیاه حاوی تناقض ارتقای کارایی و کاهش بهره‌وری

دوره 26، شماره 3، آذر 1399، صفحه 1-18

ابوالقاسم نادری


یادگیری کندوکاومحور؛ الگویی برای ارتقای علوم انسانی در آموزش عالی ایران

دوره 26، شماره 3، آذر 1399، صفحه 149-170

روح‌الله کریمی


راهبردها و راهکارهای اجرایی برای تنوع‌بخشی منابع مالی مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی با تأکید بر منابع غیردولتی

دوره 26، شماره 2، شهریور 1399، صفحه 1-25

محمد تقی نظرپور


چالش‌های تلفیق الگوی آموزش برای توسعه پایدار در آموزش عالی صنایع دستی

دوره 26، شماره 2، شهریور 1399، صفحه 27-51

حسنعلی پورمند؛ غلامرضا ذاکرصالحی؛ رضا افهمی؛ ساغر کریمی


رویکرد قابلیت و عدالت در آموزش عالی: فراترکیب قابلیت‌های دانشجویان

دوره 26، شماره 1، خرداد 1399، صفحه 1-22

مهدی مهدی؛ محمد یمنی دوزی سرخابی؛ مرتضی رضایی‌زاده؛ مرتضی منادی