فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی مجله ای علمی پژوهشی است که در آن مقاله های حاصل از مطالعات اصیل و یافته های پژوهشی در زمینه دانش های مرتبط با آموزش عالی مانند مدیریت آموزش عالی، برنامه ریزی آموزش عالی، ارزیابی آموزش عالی، آموزش عالی و بازار کار، برنامه های درسی، اقتصاد و امور مالی آموزش عالی، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش آموختگان، کیفیت، آموزش و پژوهش، برنامه ریزی توسعه، گسترش آموزش عالی و ... چاپ و منتشر می شود.
در سال ۱۳۷۱ پروانه انتشار این فصلنامه با روش علمی- پژوهشی به زبان فارسی و انگلیسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و صادر شد. همچنین چاپ و انتشار این فصلنامه در سال ۱۳۷۳ از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأیید شد. نخستین شماره فصلنامه در بهار ۱۳۷۳ منتشر شده است. در این فصلنامه مقالات کاربردی و بنیادی در زمینه آموزش عالی کشور وجود دارد. شایان ذکر است که این فصلنامه یکی از مهم ترین فصلنامه های مرتبط با آموزش عالی است و مخاطبان بسیاری از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران دارد.
این فصلنامه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق نشریات (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند.
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی منبع باز می باشد و انتشار و استفاده از آثار منتشر شده در این فصلنامه برای نویسندگان و خوانندگان هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت. مالکیت مطالب مندرج شده در مجله برای مجله خواهد بود و تحت مدل CC BY پیاده خواهد شد.
بر اساس آخرین رتبهبندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی درجه کیفی Q۲ را دارد. همچنین این نشریه در فهرست مجلات هسته این پایگاه قرار دارد.
|