• کشور محل انتشار: ایران 
  • ناشر: مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
  • مدیر مسئول: دکتر علی باقر طاهری نیا
  • سردبیر: دکتر سیده مریم حسینی لرگانی
  • شاپای چاپی: ۱۰۲۱-۵۱۰۷
  • شاپای الکترونیکی: ۲۲۰۱-۲۷۱۷
  • حوزۀ تخصصی: مباحث مرتبط با آموزش عالی
  • همکاری با انجمن: انجمن آموزش عالی ایران
  • اعتبار مجله: علمی پژوهشی
  • زبان مجله: فارسی و انگلیسی
  • نوبت انتشار: فصلنامه
  • نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • هزینۀ بررسی و انتشار مقاله: مبلغ  4/000/000 ریال برای چاپ مقاله
  • دسترسی به مقاله‌ها: آزاد
  • شناسه دیجیتال Doi.org/10.61838/irphe
  • نوع داوری: دوسو ناشناس و حداقل دو داور
  • زمان داوری: بین سه تا پنج ماه
  • درصد پذیرش مقالات:  هفت درصد
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است.
  • مراحل داوری و پذیرش مقاله در بخش فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده ‌است.
  •  این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در  انتشار  (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند.
  • چنانچه مقاله از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی است.
  • در بررسی و داوری مقالات از نرم افزار مشابهت یاب (همتاجو) و Ithenticate استفاده می شود.
  • نمایه‌شده در: ISC- SID-GOOGLE  SCHOLAR- NOOR MAGS- MAGIRAN
  • ایمیل مجله: journal@irphe.ac.ir
  • حق نشر و گواهی: حق نشر مقالات تماماً متعلق به نویسندگان بوده و مقالات تحت گواهی CC BY 4.0 منتشر می‌گردد.

مقاله پژوهشی

رویکردهای بازارمحورانه در آموزش عالی در دهه‌ ۹۰ شمسی

صفحه 1-18

روزبه آقاجری؛ عباس وریج کاظمی


واکاوی تأثیر آموزش اقتصاد بر سواد مالی و تصمیم گیری دانشجویان با نقش تعدیلگری وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده

صفحه 19-35

عزیزه پاشایی؛ محمد حسنی؛ بهناز مهاجران؛ کیومرث شهبازی


طراحی مدل خودمدیریتی مسیر شغلی دانش‌آموختگان آموزش عالی با تمرکز بر دیدگاه-های جدید مسیر شغلی

صفحه 37-57

حجت وحدتی؛ زهرا سلگی؛ افشین بازگیر


تعامل مدیریت شهری با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی; ارائه مدل" دانش - شهر-گاه"

صفحه 58-81

محمدجواد صالحی


مطالعه طولی ارتباط نمره پایانی دانشجویان با ارزشیابی آنها از تدریس مدرسان در نیمسال‌های بعدی

صفحه 83-101

سید احمد مدنی


ازهویت عاریتی تا غنا بخشی به هویت دانشجو معلم

صفحه 103-122

افسانه عزیزی علویجه؛ محمدرضا امام جمعه؛ محمود مهرمحمدی؛ علیرضا عصاره؛ غلامعلی احمدی


طراحی و اعتباریابی الگوی جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اسناد بالادستی: یک مطالعه آمیخته

صفحه 123-139

فرهاد علیپور؛ یونس رومیانی؛ مریم یاراحمدی


 

 

جدول آمار مقایسه ای مقالات
عنوان سال  1400 سال 1401
مقالات دریافت شده 234 171
مقالات پذیرفته شده 30 20
مقالات رد شده 204 151
نسخه های منتشر شده 4 4
متوسط زمان داوری 21 روز 18 روز
متوسط زمان پذیرش 378 روز 264 روز
متوسط زمان عدم پذیرش 30 روز 40 روز
متوسط زمان انتشار بعد از پذیرش 159 روز 92 روز

 

ابر واژگان