[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما ::
:: سال 27، شماره 3 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 27 شماره 3 صفحات 204-177 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه کیفی مقبولیت مدارک تحصیلی مجازی میان متخصصان امور استخدامی در بخش دولتی
اکبر بهمنی1، حسن بودلایی2، محمدحسین کناررودی3
1- استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- عضو هیئت علمی، گروه مدیریت، پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران، کیش ، hasanboudlaie@ut.ac.ir
3- گروه علوم اجتماعی و رفتاری، پردیس بین‌المللی کیش، دانشگاه تهران، کیش، ایران
چکیده:   (807 مشاهده)
پذیرش مدارک تحصیلی مجازی توسط متخصصان امور استخدامی منابع انسانی در سازمان­ ها یکی از مسائل مهم است. این پژوهش کیفی بر اساس دیدگاه‌ها و سوگیری­ های متخصصان امور استخدامی در خصوص آموزش مجازی در مقایسه با آموزش سنتی صورت گرفت. اطلاعات از طریق مصاحبه‌های تلفنی نیمه­ساختاری با 18 متخصص امور استخدامی منابع انسانی در بخش دولتی جمع ­آوری و به روش تحلیل تم کدگذاری و سپس برای یافتن مفاهیم مرتبط با پذیرش مدارک تحصیلی مجازی تحلیل شد. از نظر بیشتر پاسخ ­دهندگان آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه‌های معتبر از مقبولیت یکسانی برخوردارند. نبود تعاملات اجتماعی در آموزش مجازی و اعتبار برخی از دانشگاه‌های آموزشی خاص از موارد نگران ­کننده از نظر متخصصان امور استخدامی بودند. نتایج نشان داد که دیدگاه‌ها درباره‌ آموزش مجازی به سمت دیدگاهی مثبت‌تر در حال تغییر است. پیشنهاد می‌شود که دانشجویان کلاس‌های آموزش مجازی به مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی خارج از کلاس درس بپردازند تا نبود تعامل اجتماعی در کلاس‌های آموزشی مجازی جبران شود. دانشگاه‌های دارای آموزش مجازی نیز باید به کسب یا حفظ اعتبار خود توجه کنند و درصدد افزایش اعتبار مدارک علمی خود برای مقبولیت میان متخصصان امور استخدامی باشند.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش آنلاین، آموزش سنتی، مدرک مجازی، اعتباربخشی، متخصصان امور استخدامی در بخش دولتی.
متن کامل [PDF 607 kb]   (629 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش عالی الکترونیکی
دریافت: 1399/3/2 | پذیرش: 1399/12/5 | انتشار: 1400/9/30 | انتشار الکترونیک: 1400/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahmani A, Budlaei H, Kenarroudi H. Qualitative study of the acceptability of virtual educational qualifications among recruitment specialists’ affairs in the public sector. IRPHE. 2021; 27 (3) :177-204
URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4537-fa.html

بهمنی اکبر، بودلایی حسن، کناررودی محمدحسین. مطالعه کیفی مقبولیت مدارک تحصیلی مجازی میان متخصصان امور استخدامی در بخش دولتی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1400; 27 (3) :204-177

URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4537-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 27، شماره 3 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4463