1- استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران 2- عضو هیئت علمی، گروه مدیریت، پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران، کیش ، hasanboudlaie@ut.ac.ir 3- گروه علوم اجتماعی و رفتاری، پردیس بینالمللی کیش، دانشگاه تهران، کیش، ایران
چکیده: (910 مشاهده)
پذیرش مدارک تحصیلی مجازی توسط متخصصان امور استخدامی منابع انسانی در سازمان ها یکی از مسائل مهم است. این پژوهش کیفی بر اساس دیدگاهها و سوگیری های متخصصان امور استخدامی در خصوص آموزش مجازی در مقایسه با آموزش سنتی صورت گرفت. اطلاعات از طریق مصاحبههای تلفنی نیمهساختاری با 18 متخصص امور استخدامی منابع انسانی در بخش دولتی جمع آوری و به روش تحلیل تم کدگذاری و سپس برای یافتن مفاهیم مرتبط با پذیرش مدارک تحصیلی مجازی تحلیل شد. از نظر بیشتر پاسخ دهندگان آموزش مجازی و سنتی در دانشگاههای معتبر از مقبولیت یکسانی برخوردارند. نبود تعاملات اجتماعی در آموزش مجازی و اعتبار برخی از دانشگاههای آموزشی خاص از موارد نگران کننده از نظر متخصصان امور استخدامی بودند. نتایج نشان داد که دیدگاهها درباره آموزش مجازی به سمت دیدگاهی مثبتتر در حال تغییر است. پیشنهاد میشود که دانشجویان کلاسهای آموزش مجازی به مشارکت در فعالیتهای اجتماعی خارج از کلاس درس بپردازند تا نبود تعامل اجتماعی در کلاسهای آموزشی مجازی جبران شود. دانشگاههای دارای آموزش مجازی نیز باید به کسب یا حفظ اعتبار خود توجه کنند و درصدد افزایش اعتبار مدارک علمی خود برای مقبولیت میان متخصصان امور استخدامی باشند.
Bahmani A, Budlaei H, Kenarroudi H. Qualitative study of the acceptability of virtual educational qualifications among recruitment specialists’ affairs in the public sector. IRPHE 2021; 27 (3) :177-204 URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4537-fa.html
بهمنی اکبر، بودلایی حسن، کناررودی محمدحسین. مطالعه کیفی مقبولیت مدارک تحصیلی مجازی میان متخصصان امور استخدامی در بخش دولتی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی 1400; 27 (3) :204-177