1- کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان 2- استادیار گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان ، ayouzbashi@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
چکیده: (1087 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اخلاق حرفه ای تدریس استادان در نیت وفاداری دانشجو و ارزش ویژه برند دانشگاه در مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان انجام شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های 1. اخلاق حرفه ای تدریس شامل ابعاد ویژگی های شخصیتی، تسلط بر محتوا، تسلط بر شیوه های تدریس، شناخت ابعاد مختلف یادگیرنده، ارزشیابی استاندارد و رعایت قوانین و مقررات آموزشی، 2. پرسشنامه نیت وفاداری دانشجویان شامل ابعاد وفاداری شناختی، احساسی، ارادی و عملی و 3. پرسشنامه ارزش ویژه برند شامل ابعاد وفاداری برند، کیفیت ادراک شده برند، تداعی برند و آگاهی برند استفاده شد که با توجه به هدف تحقیق مناسب سازی شدند. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان بود که 119 نفر از آنان با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقلمربعات جزئی (PLS) بهره گرفته شد. نتایج تحلیل عاملی تأییدینشاندادکههمهمتغیرهایمشاهده پذیرومکنوندارایبارعاملی بالاتر از 70/0 روی متغیر مکنون متناظر خود هستند و در سطح 01/0 تأییدشدند.
محمدی مجتبی، یوزباشی علیرضا، اسکندر فاطمه. تبیین نقش اخلاق حرفه ای تدریس در نیت وفاداری دانشجویان و ارزش برند. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1400; 27 (2) :227-199