[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما ::
:: سال 27، شماره 2 - ( تابستان 1400 ) ::
جلد 27 شماره 2 صفحات 227-199 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین نقش اخلاق حرفه ای تدریس در نیت وفاداری دانشجویان و ارزش برند
مجتبی محمدی1، علیرضا یوزباشی*2، فاطمه اسکندر3
1- کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
2- استادیار گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان ، ayouzbashi@gmail.com
3- استادیار گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
چکیده:   (1087 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اخلاق حرفه ­ای تدریس استادان در نیت وفاداری دانشجو و ارزش ویژه برند دانشگاه در مؤسسه آموزش ­عالی الکترونیکی ایرانیان انجام شد. برای جمع ­آوری داده­ ها از پرسشنامه­ های 1. اخلاق حرفه ­ای تدریس شامل ابعاد ویژگی­ های شخصیتی، تسلط بر محتوا، تسلط بر شیوه­ های تدریس، شناخت ابعاد مختلف یادگیرنده، ارزشیابی استاندارد و رعایت قوانین و مقررات آموزشی، 2. پرسشنامه نیت وفاداری دانشجویان شامل ابعاد وفاداری شناختی، احساسی، ارادی و عملی و 3. پرسشنامه ارزش ویژه برند شامل ابعاد وفاداری برند، کیفیت ادراک شده برند، تداعی برند و آگاهی برند استفاده شد که با توجه به هدف تحقیق مناسب­ سازی شدند. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان مؤسسه آموزش ­عالی الکترونیکی ایرانیان بود که 119 نفر از آنان با استفاده از روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده­ ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) بهره گرفته شد. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که همه متغیرهای مشاهده ­پذیر و مکنون دارای بار عاملی بالاتر از 70/0 روی متغیر مکنون متناظر خود هستند و در سطح 01/0 تأیید شدند.
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه ای تدریس، نیت وفاداری دانشجو، ارزش برند دانشگاه، شهرت دانشگاه.
متن کامل [PDF 747 kb]   (739 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت آموزش عالی
دریافت: 1398/7/23 | پذیرش: 1399/5/26 | انتشار: 1400/6/30 | انتشار الکترونیک: 1400/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi M, Youzbashi A, Eskandar F. The role of teaching ethics in student intentions and brand value. IRPHE. 2021; 27 (2) :199-227
URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4468-fa.html

محمدی مجتبی، یوزباشی علیرضا، اسکندر فاطمه. تبیین نقش اخلاق حرفه ای تدریس در نیت وفاداری دانشجویان و ارزش برند. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1400; 27 (2) :227-199

URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4468-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 27، شماره 2 - ( تابستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4419