[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 25، شماره 2 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 25 شماره 2 صفحات 87-113 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی کیفیت‌ پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد رشته‌ روانشناسی تربیتی
دکتر مهناز اخوان تفتی1، فرخنده طاهری قلعه تکی2، دکتر مریم محسن پور3
1- دانشیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
2- دانش‌آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا، تهران، ایران ، f.taheri1384@gmail.com
3- استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا ،تهران، ایران
چکیده:   (507 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر ارزیابی کیفیت و شناسایی نقاط ضعف و قوت بخش‌های مختلف پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ روانشناسی تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع ارزشیابی و جامعه‌ آماری شامل تمام پایان‌نامه‌های دوره‌ کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران در دوره‌ زمانی 1395-1392 بود که از میان آنها به ­طور تصادفی سه دانشگاه  الزهرا، تهران و علامه طباطبایی انتخاب شدند. همچنین 90 پایاننامه به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش چک‌لیست پژوهشگر ساخته و شامل 6 مؤلفه،30 شاخص و 83 نشانگر بود و روایی محتوایی لاوشی آن 92/0 و پایایی آن با فرمول پایایی بین کدگذاران(ICR) برابر80/0 به­ دست آمد. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که وضعیت 3/63 درصد از شاخص‌های پایان‌نامه‌های بررسی شده نامطلوب، 7/16 درصد کاملاً مطلوب، 10 درصد مطلوب، 7/6 درصد نسبتاً مطلوب و 3/3 درصد کاملاً نامطلوب است. همچنین در میان6 مؤلفه، وضعیت مؤلفه کلیات پژوهش نامطلوب، بحث ‌و نتیجه‌گیری نامطلوب، بنیان ‌نظری و پیشینه‌ پژوهش مطلوب، روش‌های پژوهش مطلوب، مسائل بنیادی مطلوب و تحلیل یافته‌ها کاملاً مطلوب است. به‌منظور زمینه‌سازی برای بهبود کیفیت پایان‌‌نامهها، پیشنهادهایی متناسب با ساختار و امکانات آموزشی فعلی ارائه شده است.
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، کیفیت پایان‌نامه و روانشناسی تربیتی
متن کامل [PDF 480 kb]   (108 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: ارزیابی
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akhavan Tafti M, Taheri Ghaletak F, Mohsenpour M. Evaluating the quality of master degree thesis of Educational Psychology graduates. IRPHE. 2019; 25 (2) :87-113
URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-3996-fa.html

اخوان تفتی مهناز، طاهری قلعه تکی فرخنده، محسن پور مریم. ارزشیابی کیفیت‌ پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد رشته‌ روانشناسی تربیتی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1398; 25 (2) :87-113

URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-3996-fa.html



سال 25، شماره 2 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4106