[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 25، شماره 3 - ( پاییز 1398 ) ::
جلد 25 شماره 3 صفحات 123-145 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش قدرت وابستگی به برند در ارزش ویژه برند آموزش عالی در سطح بین المللی
اعظم سازور1، مریم قائدی2، عین اله محمدی3
1- عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نیما، محمودآباد، مازندران، ایران
2- دکترای سیاستگذاری علم و فناوری، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نیما، محمودآباد، مازندران، ایران ، Maryam.ghaedi12@gmail.com
3- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی بین الملل، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نیما، محمودآباد، مازندران، ایران
چکیده:   (691 مشاهده)
در این پژوهش نقش قدرت وابستگی به برند در ارزش ویژه برند آموزش ­عالی بین ­المللی بررسی شد. روش تحقیق بر اساس هدف از نوع تحقیق کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده­ ها از نوع روش توصیفی از شاخه پیمایشی - همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان غیر ایرانی بودند که محل زندگی آنها خارج از مرزهای ایران است، ولی در یکی از دانشگاه ­های بین ­المللی داخل ایران تحصیل کرده ­اند. این تحقیق با توجه به سابقه مطالعات داخلی جزو معدود مطالعاتی است که در آن دانشگاه ­های کشور از دیدگاه دانشجویان بین ­المللی بررسی شده است. ضمن آنکه سعی شد تا با بررسی طیف گسترده ­ای از دانشجویان، حتی آنهایی که درس خود را به اتمام رسانده و به کشورشان برگشته­ اند، دیدگاه جامع ­تری در این حوزه به ­دست آید. در این مطالعه به­ دلیل پراکنده بودن اعضای جامعه آماری از روش نمونه­ گیری غیراحتمالی آسان یا در دسترس استفاده شد. پرسشنامه ­ها به ­صورت اینترنتی توزیع شد و تعداد 219 پرسشنامه مبنای تحلیل داده ­ها قرار گرفت. برای آزمون فرضیه­ های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانشگاه ­های بین­ المللی ایران باید با افزایش کیفیت خدمات ­رسانی خود و افزایش و بهبود رفتار کارکنان موجب افزایش کیفیت ادراک شده دانشجویان خود شوند که این امر موجب بهبود تصویر برند، هویت برند، معنای برند و شهرت برند و متقابلاً موجب افزایش تعهد، اعتماد و رضایتمندی دانشجویان می­ شود که درنهایت، این امر به افزایش ارزش افزوده برند منجر خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: قدرت وابستگی به برند، ارزش ویژه برند، بین المللی شدن دانشگاه ها، تصویر برند، معنای برند، هویت برند.
متن کامل [PDF 561 kb]   (140 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت آموزش عالی
دریافت: 1399/1/20 | پذیرش: 1399/1/20 | انتشار: 1399/1/20 | انتشار الکترونیک: 1399/1/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sazvar A, Ghaedi M, Mohamadi E. The role of brand attachment power in the brand equity of higher education at international level. IRPHE. 2019; 25 (3) :123-145
URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4028-fa.html

سازور اعظم، قائدی مریم، محمدی عین اله. نقش قدرت وابستگی به برند در ارزش ویژه برند آموزش عالی در سطح بین المللی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1398; 25 (3) :123-145

URL: http://journal.irphe.ac.ir/article-1-4028-fa.html



سال 25، شماره 3 - ( پاییز 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4227